|

Kun hashtag kuoli, #rip

Sosiaalisen median ammattilaisten piirissä liikkuu huhu, että hashtag on kuollut. #Rip. Hashtagien tehokkuus ja merkitys sosiaalisen median markkinoinnissa on havaittavasti laskenut. Somenatiivi ”uusi sukupolvi” käyttää hashtagejä tuntuvasti vähemmän kuin vanha Twitter ja Instagram -kansa.

Hashtagien kuolema ei ole helppo paikka somealustoille, sillä hakukoneoptimoinnin strategioiden on sopeuduttava näihin muutoksiin ylläpitääkseen näkyvyyttä ja käyttäjien sitoutumista. Miten julkaisujen näkyvyyttä voi siis lisätä?

Apuun rientää Social SEO

Kun sosiaalisen median alustoja hyödynnetään verkkosivuston näkyvyyden ja hakukoneiden sijoitusten parantamiseksi, puhutaan Social SEO:sta. Tällöin sosiaalisen median profiilileja, sisältöjä ja toimintoja optimoidaan orgaanisen hakuliikenteen houkutteluun ja verkkonäkyvyyden nostamiseen. Social SEO:n periaatteet auttavat myös optimoimaan somesisältöjä niin, että algoritmin mahdollistamasta ansaitusta näkyvyydestä saa kaiken irti.

Tässä  keskeisimmät keinot sosiaalisen SEO:n hyödyntämiseen:

  1. Optimoi Instagram-profiilisi SEO. Käytä avainsanoja nimessäsi, käyttäjätunnuksessasi ja biografiassa. Lisää sijainti, jos se on relevanttia. Ja ei, avainsana ei ole tässä asiayhteydessä sama kuin #hashtag.
  2. Sisällytä avainsanoja kuvatekstiin. Hashtagien piilottaminen kommentteihin ei enää ole tehokasta, myös julkaisuissa niiden teho on laskenut.
  3. Lisää vaihtoehtoinen informatiivinen teksti kuville.
  4. Tee videojulkaisuja. Niiden tavoittavuus on kiistatonta
  5. Käytä tekstityksiä videoissa. Saavutettava sisältö on muutenkin iso plussa somekentässä.
  6. Merkitse julkaisuihisi sijaintisi tunnisteella, jotta ne tavoittavat lähialuiden aktiiviset käyttäjät paremmin.


    Lue lisää sosiaalisesta mediasta blogistamme >>